lunes, 30 de diciembre de 2013

Taxonomia de Bloom

A l'anterior classe de GTIC vam parlar sobre la Taxonomia de Bloom. Aquesta, és la llista d'habilitats i processos que trobem a les diferents activitats i aprenentatges escolars, i s'estructuren de forma jeràrquica , de manera que només s'assoliran les habilitats "superiors" un cop s'hagin assolit les "inferiors"

El creador d'aquesta teoria va ser Benjamin Bloom, un psicoleg educatiu. La primera taxonomia que va crear va ser al 1956 que presentaba tres dominis principals: el congnitiu, l'afectiu i el psicomotor, però només va treballar en els dos primers


A l'any 2000 es va revisar aquesta taxonomia i la van tornar a publicar tot modificant-la. Van fer un canvi dels sustantius a verbs per donar significat a les accions i la síntesi va passar a ser l'habilitat principal i la evaluació secundària. En aquesta piràmide jeràrquica que presento a continuació es mostren les habilitats ordenades desde les inferiors cap a les superiors:




Com hem vist hi ha bastants canvis, i quan més alta més habilitat hi ha. 
També hi existeix un altre de l'any 2008 on hi van posar una nova revisió que la van anomenar "Taxonomia de Bloom per l'era digital". Aquesta taxonomia la podeu conèixer a través del link que us deixo a continuació:



A continuació, la següent tasca que he realitzat és una taula on s'indiquen totes les eines, i recursos de les TIC que hem treballat al llarg del curs, tot indicant l'habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, es desenvolupa en cadascuna d'elles.




Tabla by Blancatorrens

No hay comentarios:

Publicar un comentario